ایمپلنت سینه در واقع نوعی عمل جراحی است که بر روی سینه فرد انجام می شود. در این عمل کیسه ها سیلیکونی را داخل سینه قرار می دهند در داخل این کیسه ها آب نمک و یا سیلیکون را قرار می دهند و داخل سینه ی فرد می گذارند این عمل به عمل کاشت سینه نیز معروف می باشد. ایمپلنت نوعی از عمل های رایج در بین بانوان می باشد.

ایمپلنت در واقع برای زیباتر شدن و فرم دهی و همچنین بزرگ شدن سینه ها می باشد این عمل طرفداران زیادی در بین خانم ها دارد زیرا همه ی خانم ها دوست دارند سینه های زیبا و خوش فرم داشته باشند.

این عمل برای افرادی که دچار سرطان سینه شده اند نیز بسیار موثر می باشد و با جراحی می توان زیبایی را به سینه های آن ها بخشید. و آن را به وسیله ایمپلنت ترمیم کرد.

ماندگاری ایمپلنت سینه

ماندگاری ایمپلنت سینه بین 7 الی 12 سال می باشد و نیاز به هیچ گونه ترمیمی ندارد اما اگر دچار هرگونه مشکلی شدید می توانید با پزشک متخصص خود مشورت کنید و مشکل را با ایشان در میان بگذارید.

اما همیشه استثنا هم وجود دارد و ممکن است به علت مراقبت نکردن های کافی بعد از عمل ایمپلنت شما در سال های اول بشکند. پس مراقبت های بعد از جراحی بیار مهم می باشد.

مراقبت های بعد از عمل ایمپلنت سینه

اصلی ترین علت شکنندگی ایمپلنت ها این است که ژل موجود در سیلیکون های ایمپلنت بخاطر اینکه در دمای بدن قرار می گیرند ممکن است به صورت مایع در بیاید و موجب شکستگی و در نهایت  از بین رفتن آن ها شود. و همچنین به سمت غدد لنفاوی نشتی پیدا کند.

هیچ گونه تحقیقاتی برای اثبات اینکه ایمپلنت سینه موجب سرطان می شود وجود ندارد. اما ایمپلنت سینه موجب می شود افرادی که برای معاینه و یا ماموگرافی به پزشک مراجعه می کنند پزشک متخصص بخاطر وجود کیسه های سیلیکونی نتواند به خوبی سینه های شما را معاینه کند و همچنین در مامو گرافی اگر سینه شما دارای توده و یا هرچیز دیگری باشد به علت وجود ایمپلنت به خوبی قابل تشخیص نمی باشد.

جراحی ایمپلنت سینه

گاهی ممکن است افرادی که دارای ایمپلنت می باشند دچار مشکل شوند به عنوان مثال ممکن است با مشکل انقباض کپسول در اطراف سینه های خود مواجه شوند در این صورت فرد دچار درد زیادی می شود و باید به پزشک مراجعه کنند تا با یک عمل جراحی ایمپلنت سینه ی فرد را کاملا بردارد.

اما گاهی نیز ممکن است فرد خودش از ایمپلنت سینه های خود خسته شده باشد و تصمیم بگیرد که بخواهد سینه های خود را به حالت اولیه برگرداند در این صورت باید مجدد جراحی انجام دهد تا ایمپلنت را برای او بردارند.

برداشتن ایمپلنت سینه

پاره شدن ایمپلنت، انقباض کپسولی، جانبی شدن، ایجاد حباب واز اصلی ترین دلایل برداشتن و کنار گذاشتن ایمپلنت می باشد.

بعد از برداشتن ایمپلنت ممکن است که سینه های شما حالت شل شدگی به خود بگیرد و همچنین سینه های شما پوست اضافی بیاورد اما به مرور زمان بهتر می شود و اگر  از سوتین و یا سینه بند استفاده کنید در بالا نگه داشتن آن ها می تواند به شما کمک کند.

علاوه بر موارد ذکر شده گاهی نیز ممکن است با افزایش سن، باردار شدن وسینه های شما زیبایی خود را از دست بدهند و همچنین احساس بدی نسبت به آن ها داشته باشید بنابراین می توانید این موضوع را با پزشک متخصص خود در جریان بگذارید تا در صورت نیاز اقدام به برداشتن ایمپلنت سینه های شما بکند.

برداشتن ایمپلنت سینه حدود 3 ساعت زمان می برد و در این عمل شما کاملا بیهوش می شوید و در حین عمل هیچ گونه دردی را احساس نمی کنید و بعد از آن پزشک شما شروع به جراحی و برش زدن در اطراف سینه شما می کند و ایمپلنت ها را از سینه شما خارج و سپس سینه شما را بخیه می زند.

عوارض ایمپلنت سینه

ایمپلنت سینه علاوه بر زیبایی که در سینه های شما ایجاد می کند مانند سایر جراحی ها عوارض هم دارد.

مثلا عفونت کردن یکی از مواردی است که ممکن است حدود 2 الی 3 هفته بعد از عمل شما با آن مواجه شوید اما میزان عفونت این قسمت شدت زیادی ندارد و خفیف است و با مصرف قرص هایی که پزشک برای شما تجویز می کند سریع خوب می شود.

علاوه بر عفونت اگر شما احساس درد زیادی داشتید و یا مایعات زرد رنگی از محل برش برای شما ایجاد شد بهتر است حتما به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا ایشان به درمان شما کمک کند.