بوتاکس یکی از پرطرفدار ترین عمل های زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می شود و عوارض کمتری دارد. بوتاکس در واقع به رفع فلج عضلات صورت کمک می کند. اثرات بوتاکس حدود 3 الی 6 ماه باقی می ماند و ماندگاری آن در همه ی افراد متفاوت است. ممکن است در بعضی از افراد تا شش ماه باقی بماند و در افراد دیگر حدود سه ماه باقی بماند. و بعد از اینکه اثرات آن از بین رفت فرد باید آن را دوباره تمدید کند. زیرا بوتاکس دائمی و همیشگی نیست و اگر فرد بخواهد همیشه صورت زیبایی داشته باشد و ماندگاری آن همیشگی باشد باید هر شش ماه یک بار آن را تمدید کند.

چه افرادی مجاز به تزریق بوتاکس نیستند؟

• افرادی که در دوران شیردهی و بارداری هستند باید از انجام این کار خودداری کنید.
  • افرادی که دارای بیماری های قلبی و عروقی هستند.
  • افرادی که سن آن ها پایین است و کمتر از 18 سال سن دارند باید از انجام این کار بپرهیزند.
  • افرادی که بیماری ام اس دارند و از نارسایی کلیه رنج می برند.
  • اشخاصی که سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف است و سیستم ایمنی بالایی ندارند و دارای عفونت های شدید می باشند.
  • افرادی که به پروتئین گاو حساسیت دارند و دارای اختلالات انعقادی می باشند.
  • اشخاصی که دارای بیماری های عفونتی و التهابی در اطراف صورت خود می باشند نمی توانند بوتاکس انجام دهند.
  • افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند مناسب تزریق بوتاکس نمی باشند.

چه قسمت هایی برای تزریق بوتاکس مناسب می باشند؟

• خطوط خنده و خطوط پیشانی
  • خط های اخم بین دو ابرو
  • چین و چروک های صورت و اطراف چشم
  • چین و چروک های گردن

تزریق بوتاکس چه کاربردی دارد؟تزریق بوتاکس چه کاربردی دارد؟

تزریق بوتاکس دو کاربرد درمانی و زیبایی برای افراد دارد. کاربرد های درمانی آن عبارتند از:

• درمان غیر قرینه بودن صورت و رفع آن
  • درمان سر درد های شدید و میگرنی
  • درمان تعریق زیاد در قسمت هایی همچون زیر بغل، کف دست و کف پا

کاربرد های زیبایی بوتاکس عبارتند از:

• رفع و از بین بردن چین های چانه
  • کاهش چین و چروک های گردن
  • بالا بردن و فرم دادن به نوک بینی
  • از بین بردن چین و چروک های دور چشم و خطوط صورت
  • بالا بردن و فرم دادن به ابرو ها
  • درمان افتادگی قسمت تحتانی صورت

این روش علاوه بر تاثیری که بر روی زیبایی افراد می گذارد مزایای دیگری نیز دارد و به همین علت است که افراد زیادی به این روش روی می آورند و در بین مردم پرطرفدار می باشد.

بوتاکس چه مزایایی دارد؟

• در این روش تزریق نیاز به بیهوشی و بستری نیست و افراد بعد از تزریق می توانند سریع به خانه های خود بروند.
  • تزریق بوتاکس یک روش غیر تهاجمی می باشد.
  • هزینه ی آن نسبت به سایر جراحی های زیبایی کمتر است و تاثیر گذاری آن بیشتر است.
  • این روش دوره ی نقاهت ندارد و فرد خیلی سریع بهبود می یابد.
  • فرد در این روش خیلی سریع نتیجه ی تزریق بوتاکس خود را می بیند و درد خیلی کمی را تجربه می کند.

انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه کاری بالا در این زمینه برای تزریق بوتاکس یک امر ضروری می باشد. زیرا اگر پزشک شما مهارت و تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است شما دچار عوارض شدیدی شوید و مشکلات زیادی برای شما ایجاد شود. پس در انتخاب یک پزشک متخصص باید کاملا دقت کنید تا بعدا پشیمان نشوید. زیرا پزشکی که در این زمینه تخصص کافی نداشته باشد ممکن است بعد از جراحی صورت شما نامتقارن شود و یا افتادگی ماهیچه ها بر روی صورت شما ایجاد شود.اما اگر تزریق شما به خوبی انجام شود امکان وجود عوارض بسیار کم می باشد و یا اگر عوارضی از جمله قرمزی و یا زخم در محل تزریق شما ایجاد شود خیلی سریع از بین می رود و صورت شما به حالت اولیه خود باز می گردد.

چه مراقبت هایی را باید بعد از تزریق بوتاکس انجام داد؟

• به مدت 4 ساعت بعد از تزریق طولانی مدت خم نشوید و سعی کنید دراز نکشید.
  • به مدت 24 ساعت بعد از تزریق از حمام رفتن خودداری کنید.
  • به مدت 24 ساعت بعد از تزریق از ماساژ دادن صورت خود بپرهیزد و به آن دست نزنید.
  • دو ساعت بعد از تزریق می توانید از کمپرسور یخ در قسمت هایی که تزریق انجام شده است استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق از پیاده روی و ورزش و فعالیت های سنگین خودداری کنید.