آرتروز یک بیماری مفصلی است که اغلب در سنین بالای 50 سال رخ میدهد و در نهایت باعث ساییدگی زانو و در موارد پیشرفته منجر به تعویض مفصل زانو می شود. این بیماری به علت کاهش مایع مفصلی رخ میدهد و باعث تحلیل غضروف می شود. در این بیماری اسید هیالورونیک کاهش پیدا میکند و به دنبال آن بیماری شدت میگیرد. بنابراین یکی از روش های درمان برای این بیماری می تواند تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک برای جلوگیری از پیشرفت بیماری باشد. هیالورونیک اسید یک هیدروکربن و جذب کننده رطوبت است و برای پوست و بافت مغذی می باشد.

تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک باعث می شود که بدن تحریک شده و تولید این ماده را افزایش دهد. این ماده نقش قابل توجهی در افزایش انعطاف پذیری پوست و بافت دارد و در نتیجه تزریق آن مانع خشکی مفصل زانو می‌شود. روش های متنوعی برای درمان زانو درد وجود دارد اما باید توجه کرد که قبل از درمان بهتر است علت آن را پیدا کنیم. برای درمان زانو درد با علت آرتروز، بهترین روش تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک می‌باشد. این روش در عین درمان سریع دارای عوارض کمی می‌باشد و نسبت به سایر روش ها اثر درمانی بالاتری دارد.

باید توجه کرد که همان اندازه که انتخاب روش درمان مناسب میتواند در درمان کمک کننده باشد، انتخاب متخصص و کلینیک معتبر می‌تواند موثر باشد. بنابراین باید دقت کرد که برای درمان به کلینیک های معتبر که دارای پزشکان خبره می‌باشند مراجعه کرد. کلینیک تخصصی رخ آرا یکی از بهترین مراکز درمانی در زمینه درمان زانو درد و تزریق اسید هیالورونیک بوده و با متخصصان با تجربه به یک قطب درمان آرتروز تبدیل شده است. در این مرکز علاوه بر بهره گیری از بهترین پزشکان، شما میتوانید از خدمات مشاوره رایگان قبل از درمان بهره مند شوید و با آگاهی کامل نسبت به بیماری خود درمان را زیر نظر بهترین پزشکان از سر بگیرید.

در این کلینیک رضایت و سلامت بیمار در صدر امور قرار گرفته و همین امر موجب رضایت بالای بیماران شده است و افراد زیادی از نقاط مختلف کشور برای دریافت خدمات مشاوره و درمان به این کلینیک تخصصی مراجعه میکنند. اگر سلامتی خود و عزیزانتان برایتان مهم می‌باشد ما کلینیک رخ آرا را به شما پیشنهاد میکنیم.

تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک و مزایا و معایب آن

در آرتریت به مرور زمان غضروف تحلیل رفته و استخوان ها در اثر تماس با هم دچار ساییدگی می‌شوند. یکی از راه های درمان این بیماری تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک می‌باشد. این کار باعث کاهش درد، تورم و افزایش توانایی حرکتی می‌شود. این روش درمان معایب کمی داشته و به همین دلیل یک روش برتر نسبت به سایر روش ها می‌باشد. پس از تزریق ممکن است در زانو گرم، تورم و درد ایجاد شود که موقتی بوده و در طی چند روز برطرف میشود. استفاده از کمپرس سرد می‌تواند در کاهش این علایم موثر باشد.

تزریق بیش از حد میتوان عوارضی به همراه داشته و برای سلامتی بدن نامناسب باشد. باید فواصل تزریق را با مشورت متخصص رعایت کرد تا بهبودی سریع‌تری داشته باشید. زانو درد میتواند علت های مختلفی داشته باشد. اما عمده ترین علت آن آرتروز می‌باشد. تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک علاوه بر آرتروز می‌تواند در تسکین درد های زانو با علل دیگر نیز موثر باشد. اسید هیالورونیک علاوه بر آرتروز برای درمان آب مروارید و خشکی چشم نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

در مبتلایان به آرتروز میزان این ماده حیاتی کاهش مییابد و فرد دچار اختلالات مفصلی می‌شود. تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک می‌تواند راهی برای درمان دائم این بیماری باشد و به شما کمک میکند برای همیشه به درد های خود پایان دهید. اگر به درمان و کنترل بیماری پرداخته نشود ممکن است کار به جراحی و تعویض زانو کشیده شود. اگر بیماری از مرحله دو رد شود باید جراحی انجام شود.

در نتیجه با توجه به اینکه این بیماری پیشرونده می‌باشد قبل از پیشرفت به درمان با مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر تحت درمان قرار گرفت. دارو ها نقش چندان موثری در درمان آرتروز ندارند و از طرفی مصرف زیاد آن ها میتواند برای کبد خطرناک باشند در نتیجه تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک یک روش موثر می‌باشد که میتواند جایگزین درمانی مناسبی برای سایر روش ها باشد. علاوه بر این دارو ها نقشی در جلوگیری از پیشرفت بیماری ندارند اما تزریق اسید هیالورونیک با توجه به اینکه باعث تقویت مفاصل و جلوگیری از ساییدگی می‌شود میتواند در جلوگیری از پیشرفت بیماری بسیار موثر باشد.

بهترین مرکز برای تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک و مراقبت های قبل و بعد از تزریق

یکی از دلایل تقویت آرتروز چاقی و اضافه وزن می‌باشد. زمانی که افزایش وزن داشته باشید بدن و مفاصل وزن بیشتری را متحمل شده و امکان آسیب به آن ها بیشتر می‌باشد. کنترل وزن میتواند یکی از راه های کنترل آرتروز باشد. به طور کلی افراد چاق بیشتر در معرض آرتروز هستند. استفاده از یک رژیم غذایی مناسب نیز میتواند در کنترل این بیماری موثر باشد. مصرف میوه و سبزیجات، دانه ها و غلات سبوس دار میتواند در کنترل وزن موثر باشند. برای گرفتن نتایج مطلوب باید در کنار کنترل وزن و رژیم غذایی مناسب، باید به متخصصین با تجربه مراجعه کرد و از تجربیات آن‌ها بهره مند شد، زیرا در زمینه درمان و به ویژه تزریق داخل مفصلی اسید هیالورونیک تجربه میتواند بسیار مهم باشد و در کیفیت نتایج درمان تاثیر دارد.

تزریق هیالورونیک اسید در درمان آرتروز زانو سالهاست مورد توجه پزشکان زیادی قرار گرفته و نتایج بالینی موفق آن باعث شده تا افراد و سالمندان زیادی این روش درمان را بر سایر روش ها ترجیح دهند. کلینیک رخ آرا با سال ها سابقه در زمینه درمان و زیبایی، امروزه به یک قطب درمان برای انواع بیماری های مفصلی تبدیل شده و افراد زیادی برای درمان آرتروز به این کلینیک مراجعه میکنند. اگر قصد دارید یک درمان با کیفیت را تجربه کنید و از نتایج درمان رضایت کامل را داشته باشید ما کلینیک رخ آرا را به شما پیشنهاد میکنیم.

در این کلینیک درمان ها بر اساس جدیدترین روش ها بوده و حادترین عارضه های مفصلی در این کلینیک تحت درمان قرار میگیرند. در این کلینیک شما با مشاوره گرفتن از بهترین متخصصان میتوانید به درد خود پایان داده و پس از درمان یک زندگی بدون درد و راحت را از سر بگیرید.