همان‌طور که می‌دانید لیزر موهای زائد امروزه به یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش دائمی از بین بردن موهای زائد تبدیل شده است که می‌توان با آن از شر موهای زائد نواحی مختلف صورت و بدن خلاص شد. با لیزر درمانی ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد بدنتان از بین می‌روند و موهایی که باقی می‌مانند بسیار نازک سست و کمرنگ و نرم هستند.

کاهش درد هنگام لیزر موهای زائد
در رفع موهای زائد به شیوه لیزردرمانی، اشعه لیزر فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد؛ سپس این اشعه با تولید گرمای کنترل شده در ملانین مو سبب سوزاندن پیاز مو می‌گردد و در نتیجه شما با گذراندن جلسات مورد نیاز لیزر که حدودا بین ۴ تا ۶ جلسه است و رعایت نظم بین هر جلسه که بین ۶ تا ۸ هفته است می‌توانید از شر کل موهای زائد بدنتان خلاص شوید. لازم است که بدانید درمان لیزر بر روی همه پوست و موها نتیجه یکسانی ندارد و روی هر فرد با توجه به نوع پست و مو فاکتورهای دیگر متفاوت عمل می‌کند اما افرادی که پوست روشن با موهای تیره دارند بهترین و مناسب‌ترین شرایط برای اجرای لیزر درمانی را دارا می‌باشند. همان‌طور که گفتیم در روش لیزر موهای زائد با سوزندان ریشه مو توسط اشعه لیزر موهای زائد از بین می‌روند که قطعا این پروسه درمان بدون درد نخواهد بود.

کاهش درد بعد از لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد کلینیک رخ آرا برای اولین بار در ایران دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینوم (soprano ice Platinum) کامل‌ترین محصول شرکت آلما لیزر آمریکا در زمینه لیزر موهای زائد می‌باشد. این دستگاه لیزر موهای زائد به طور همزمان چندین طول موج را ساپورت می‌کند و از یک سیستم خنک‌کننده منحصر به فرد بهره‌مند است که وقتی در تماس با پوست بیمار قرار مى‌گیرد اجازه بالارفتن دما در پوست را نمى‌دهد و به این ترتیب درد و احتمال سوختگى به حداقل می‌رسد.
با این حال کلینیک پوست و مو رخ آرا در این مطلب روش‌هایی را برای کاهش درد زمان لیزر درمانی پیشنهاد می‌کند تا با به کار بستن آنها پروسه درمان برای شما عزیزان راحت‌تر شود.

1. برای کاهش درد ناشی زمان لیزر موهای زائد می‌توان از بی‌حس‌کننده‌های مناسب قبل از شروع لیزردرمانی استفاده نمود، معمولا نیم ساعت قبل از شروع لیزر از این بی‌حس‌کننده‌ها برای اثربخشی آن استفاده می‌شود.
  2. کمپرس یخ بر روی محل مورد نظر قبل از شروع لیزر موهای زائد می‌تواند نقش موثری در بی‌حسی ناحیه تحت درمان داشته باشد.
  3. استفاده از دستگاه‌های لیزر مجهز به سیستم خنک‌کننده، نقش زیادی در کاهش درد در حین لیزر درمانی، دارد.
  4. دستگاه‌های لیزر موهای زائد جدید مانند الکساندرایت به دلیل تکنولوژی جدیدتر سرعت بیشتری در درمان دارند در نتیجه درد کمتری ایجاد می‌کنند.
  5. در بانوان، به دلیل بالا رفتن حساسیت بدن در دوران قاعدگی، لیزر موهای زائد با درد بیشتری همراه خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود طوری برنامه‌ریزی کنید که در این دوران این درمان را بر روی بدن خود انجام ندهید.
  6. نوشیدن آب فراوان قبل از شروع لیزر موهای زائد، به طور موثری درد ناشی از سوزش لیزر را کاهش می‌دهد.
  7. از نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار قبل از لیزر کردن موهای زائد خودداری ، زیرا باعث افزایش درد ناشی از لیزر در بدن می‌شود.
  8. اگر حین لیزر درمانی تحمل درد برای شما ممکن نبود، از پزشک معالج یا تکنسین دستگاه بخواهید کار را برای دقایقی متوقف کند و با گذاشتن کمپرس سرد در ناحیه مورد نظر درد آن را تسکین داده و سپس به کار ادامه دهید.
  9. لیزر موهای زائد نیازی به موهای بلند ندارد بنابراین ۲۴ ساعت قبل از درمان با لیزر موهای زائد موهای بدن خود را شیو کنید. لیزر موهای زائد کوتاه درد کمتری در مقایسه با لیزر موهای زائد بلند دارد.