بدن انسان نیاز به مواد مختلفی از جمله ویتامینها و مواد مغذی و مینرال ها دارد. و میزان نیاز بدن در مورد هر کدام از این مواد متفاوت است. عمده منبع تامین این مواد غذایی برای بدن از راه غذا و اورال می باشد. ولی از راه دستگاه گوارش تا یک حدی جذب صورت می گیرد و در صورت نیاز بدن به مقادیر بیشتر این مواد بدن از طریق خوراکی قادر به تامین این مواد نخواهد بود. بدن در صورت کمبود و بیماری با در نظر گرفتن ضرورت مواد غذایی و ویتامین ها را به اندام ها خواهد فرستاد. پوست معمولا در این ضرورت کم اولویت به حساب می آید، و معمولا در معرض آسیب و کمبود است. مزوتراپی صورت برای درمان لک یکی از روش هایی است که دارو، مواد غذایی و ویتامین ها را به صورت موضعی با تزریق به محل مورد نیاز می رساند.

روش مزوتراپی صورت برای درمان لک

در این روش پزشک متخصص دارو و مواد مغذی و ویتامین هایی را که تشخیص داده برای پوست شما به صورت موضعی نیاز است را توسط یک سرنگ اتوماتیک مخصوص به صورت زیر جلدی به زیر پوست شما تزریق می کند. مزوتراپی ممکن است در چندین جلسه انجام شود که باعث از بین رفتن لک صورت و تیره گی آن خواهد شد. قبل از انجام تزریق بر روی پوست صورت از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود. معمولا میزان تزریق زیر پوستی مواد در این روش  1 الی 4 سی سی است.

موادی که در مزوتراپی صورت برای درمان لک می توان به زیر پوست تزریق شود

در این بخش به مهمترین و متداول ترین موادی که در این روش نوین به زیر پوست تزریق میشود اشاره خواهیم کرد:

• داروهایی از دسته آنتی بیوتیک ها

داروهایی از دسته آنتی بیوتیک ها و متسع کننده عروق که باعث افزایش خونرسانی و جلوگیری از عفونت و درمان عفونت موضعی می شود.

• انواع هورمون ها

انواع هورمون ها مانند: کلسی تونین و تیروکسین. که این مورد به خصوص حتما باید با مشورت پزشک متخصص تجویز و تزریق شود.

• آنزیم های مخصوص پوست

مانند: کلاژناز و هیالورونیداز. برای جوان سازی و کلاژن سازی و همچنین تحریک پوست برای ترمیم و افزایش خاصیت کشسانی پوست. این مورد نیز باید با تجویز پزشک انجام شود.

• مواد و عصاره های گیاهی مجاز

برای این موارد باید با یک متخصص طب سنتی مشورت کرده و بعد تزریق صورت گیرد. این تصور غلط است که مواد طبیعی و گیاهی هیچ عوارضی ندارند. این مواد ممکن است باعث ایجاد حساسیت شدید شوند.

• انواع ویتامین و مینرال

دوز و میزان تزریق این مواد هم باید توسط پزشک تعیین و سپس اقدام به تزریق شود. چون مقادیر زیاد برخی ویتامین ها هم می تواند مشکل زا باشد

مزایای مزوتراپی

به غیر از مزوتراپی صورت برای درمان لک  از مزوتراپی برای موارد دیگری می توان استفاده کرد:

• از بین بردن چین و چروک و تحریک پوست برای ساختن لایه های جدید و جوان شدن پوست
  •  از بین بردن خطوط اضافی صورت مانند: خط لبخند
  • از بین بردن قرمزی و التهاب پوست: این موارد ممکن است به علت عفونت و اتساع عروق ایجاد شده باشد که با این روش قابل درمان می باشد
  • رفع افتادگی پوست: در مواقعی که پوست شل می شود و حالت الاستیسیته خود را از دست می دهد با این روش می توان این حالت را تا حدودی درمان کرد.
  • درمان ریزش موضعی مو یا همان آلوپسی که با این روش به خوبی قابل درمان می باشد.
  • حذف چربی های موضعی که به یچ وجه از بین نمی روند. این چربی ها معمولا در قسمت هایی مانند: معده، باسن، ران، و پست بازوها قرار دارند.
  • از بین بردن تجمعات توپی شکل چربی در زیر پوست و سلولیت.

مزایای مزوتراپی صورت برای درمان لک

• پوست صورت به صورت لوکال و موضعی مقادیر قابل توجهی ویتامین و مینرال دریافت میکند.
  • دریافت این مواد به صورت موضعی باعث جوان و تازه شدن پوست صورت می شود.
  • این روش، روشی غیر تهاجمی بوده که می تواند جایگزین روش های جراحی و تهاجمی و پرهزینه شود.
  • نیاز به بستری شدن ندارد و مدت زمان ریکاوری آن بسیار کوتاه است.
  • نشانه های درمان این روش به سرعت قابل لمس و مشاهده است.
  • این روش باعث روشن شدن رنگ پوست و رفرش شدن پوست می شود.
  • این روش باعث حفظ و تامین  رطوبت  و افزایش آبرسانی به پوست می شود.

عوارض ناشی از مزوتراپی صورت برای درمان لک

• ایجاد درد: این مورد بدیهی است زیرا این روش با تزریق صورت می پذیرد برای کاهش این مورد از بی حسی موضعی و مسکن استفاده میشود.
  • ایجاد تحریک و حساسیت پوستی: تمامی داروها و مواد ممکن است در بدن یک سری افراد حساسیت بدهند. ولی افرادی که پوست حساس و حساسیت پوستی شدید دارند از این روش بایستی با احتیاط استفاده کنند.
  • ورم و باد کردن پوست: این مورد در تمام افراد به درجاتی خواهد بود به دلیل تزریق و واکنش طبیعی بدن
  • خارش شدید پوست: این مورد هم ممکن است به دلیل تزریق و تحریک پوست صورت و ایجاد حساسیت رخ بدهد.
  • التهاب و قرمزی پوست: این مورد هم به دلیل تزریق و واکنش طبیعی بدن ممکن است اتفاق بیفتد.
  • ایجاد عفونت ثانویه: اگر تزریق با سرنگ غیر استریل و در مراکز درمانی نامعتبر با محیط بدون آسپسی صورت گیرد این اتفاق خواهد افتاد