جستجو کن ...

چروک گردن - روش های درمان - کلینیک رخ آرا

چروک گردن

تیم متخصص کلینیک پوست و موی رخ آرا برای شما مقاله‌ای کامل در مورد علل و علائم چین و چروک گردن، همچنین انواع روش‌های درمان آن؛ فراهم کرده است.
شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نتایج دقیق‌تر با متخصصین و پزشکان مجموعه پوست و موی رخ آرا مشورت کنید.

تهران، بلوار کاوه ، بالاتر از دولت ، نبش بهار جنوبی ، پلاک۲ ، واحد۱۸ ۲۶۶۰۲۹۰۰ ۲۶۶۰۱۹۰۰

خطوط گردن با بالا رفتن سن به طور طبیعی پدیدار شده و به تدریج موجب ایجاد چین و چروک‌ها و افتادگی پوست می‌شوند که این امر به دلیل از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می‌باشد. هر چه سن بالاتر می‌رود تغییر و تبدیلات سلول‌های پوست کاهش پیدا کرده و تولید طبیعی کلاژن متوقف می‌شود.

علت بوجود آمدن چروک گردن

این خطوط معمولاً به صورت افقی در گردن ظاهر می‌شوند. گرچه ممکن است برخی از آن‌ها نیز عمودی باشند. دلیل به وجود آمدن این خطوط نگاه داشتن سر در موقعیتی ثابت به مدت طولانی است، برای مثال زمانی که با کامپیوتر کار می‌کنید و یا می‌خوابید.

متداول‌ترین علل به وجود آمدن خطوط گردن عوامل زیر هستند:

• سالخوردگی
  • ژنتیک و وراثت
  • تغییرات هورمونی
  • آسیب‌های وارده از نور آفتاب
  • مصرف الکل
  • مصرف سیگار

نشانه‌ها و علائم چروک گردن

• خطوط افقی یا عمودی که ممکن است برخی از آن‌ها تبدیل به شکاف‌ها یا خط‌هایی عمیق شوند.
  • افتادگی و بی حالی پوست

چگونه می‌توانیم از بوجود آمدن چروک گردن جلوگیری کنم؟

گردن یکی از مناطق بی پناه بدن است بنابراین محافظت از آن در برابر آسیب‌ها مهم است. گام‌هایی جهت کاهش شانس ابتلا به خطوط گردن وجود دارد. این گام‌ها حتی می‌توانند به بر طرف کردن خطوطی که دارید نیز کمک کنند.

کلینیک پوست و موی رخ آرا در اینجا به معرفی برخی نکات که می‌توانید با آنها به طور موثر چروک گردن خود را درمان کنید می‌پردازد.

• از کرم‌های ضد آفتاب SPF استفاده کنید. در خارج از منزل چه هوا آفتابی باشد یا نه، از SPF 30 به بالا استفاده کنید زیرا سطوح نور UVA می‌تواند در طول سال آسیب‌زننده باشد. اگر شنا می‌کنید یا تعریق دارید هر ۲ ساعت دوباره از کرم استفاده کنید.
  • هر روز تمرینات مربوط به گردن را انجام دهید. این کار باعث تقویت عضلات گردن شده و کمی افتادگی پوست را می‌کِشد.
  • از محصولات مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که حاوی SPF هستند. گرچه که مرطوب کننده ها نمی‌توانند از به وجود آمدن خطوط جلوگیری کنند اما موقتاً خطوط و چین‌های ظریف را می‌پوشانند. SPF شما را در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند.
  • رژیم غذایی کم نمک داشته و از غذاهای حاوی فیبر بالا استفاده کنید.
  • از سیگار کشیدن بپرهیزید

درمان طبیعی برای چروک گردن

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ با توجه به خواص غذایی که دارد می‌تواند مانند یک ماسک آبرسان عمل کرده و در کاهش خطوط گردن تاثیر بسزایی داشته باشد، همچنین می‌تواند به از بین بردن آلودگی‌های سطح پوست کمک کند. تخم‌مرغی را در کاسه‌ای کوچک شکسته و آن را به گردن خود بمالید. بگذارید تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب بشویید. برای کسب نتایج بهتر این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
روغن آووکادو
این روغن به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چربی اُمگا۳ می‌باشد موجب جوان‌سازی پوست شده و کمک می‌کند تا چین و چروک‌های گردن کاهش یابد. دو قاشق چای‌خوری از آووکادو را در یک ظرف کوچک ریخته و به کمک یک پارچه نخی آن را به خطوط گردن خود بمالید، پس از ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید. برای کسب نتایج بهتر این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
ژل آلوئه‌‌ورا
ژل آلوئه‌‌ورا تولید کلاژن را افزایش داده و هرچه پوست کلاژن بیشتری تولید کند، گردن خطوط و چین و چروک‌های کم‌تری خواهد داشت. چون آلوئه‌ورا یک مرطوب کننده طبیعی بسیار عالی است موجب می‌شود تا پوست‌تان نرم‌تر و سالم‌تر شود. از این ژل برای گردن خود به طور منظم استفاده کنید.

درمان چروک گردن

گرچه که درمان‌های متفاوتی برای از بین بردن و کاهش چروک گردن وجود دارد اما توصیه می‌شود تا برای انتخاب مناسب‌ترین درمان حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

اگر برای شما مهم است که تشخیص درستی در زمینه چین و  چروک گردن دریافت کنید تیم کلینیک پوست و موی رخ آرا به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین درمان را در اختیار داشته باشید.

لایه‌ برداری پوست

برخی از لایه‌بردارهای پوست هستند که برای درمان لک‌های پوستی مختلف ساخته شده‌اند. این درمان از طریق اعمال یک ماده شیمیایی غیر سمی انجام می‌شود و هدف آن لایه‌برداری طبیعی و از بین بردن نقصان‌هاست. زمانی که سلول‌های مرده پوست از بین رفتند لک‌ها کاهش می‌یابند.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به وسیله دستگاهی انجام می‌شود که با استفاده از میکرو کریستال‌ها سلول‌های مرده پوست را از بین برده و به طور همزمان سطح بالایی پوست را وکیوم می‌کند.

Fraxel (لیزر فرکشنال)

لیزر فرکشنال از لحاظ بالینی امن و موثر است و نقاطی میکروگرمایشی (مانند پیکسل) را بر روی لایه‌های عمیق پوست به وجود می‌آورد و باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. این به معنی رشد سلول‌های سالم جدید و شفاف است. احتمالاً پس از یک هفته شاهد نتایج اولیه درمان خواهید بود. پوست‌تان نرم‌تر و هموارتر شده، لک‌های آن کم‌تر شده و شفاف‌تر می‌شود.

۱-آیا چروک گردن در دوران بارداری نمایان‌تر هستند؟

در طول دوران بارداری تغییرات هورمونی بسیاری در بدن شما اتفاق می‌افتد، بنابراین ممکن است هر چین و چروک کوچکی که بر روی گردن خود دارید بیشتر نمایان شود.

۲- چگونه می‌توان چروک گردن را با آرایش پنهان کرد؟
استفاده از کرم مرطوب کننده بر روی گردن می‌تواند به پوشاندن خطوط و چین و چروک‌ها کمک کند. از کرم‌هایی که دارای فرمول‌های مات و سنگین هستند استفاده نکنید زیرا ممکن است خطوط گردن را برجسته‌تر نشان دهند.

دیگر مشکلات زیبایی

چروک میان بینی و لب

علل، علائم بروز چروک میان بینی و لب و درمان آن

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS