التهاب پوست - روش های درمان - کلینیک رخ آرا

التهاب پوست

تیم متخصص کلینیک پوست و موی رخ آرا برای شما مقاله‌ای کامل در مورد علل و علائم التهاب پوست، همچنین انواع روش‌های درمان آن؛ فراهم کرده است.
شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نتایج دقیق‌تر با متخصصین و پزشکان مجموعه پوست و موی رخ آرا مشورت کنید.

تهران، بلوار کاوه ، بالاتر از دولت ، نبش بهار جنوبی ، پلاک۲ ، واحد۱۸ ۲۶۶۰۲۹۰۰ ۲۶۶۰۱۹۰۰

اگر دچار التهاب پوست هستید و یا علائم دیگری مانند لک و رگ‌های خونی قابل مشاهده دارید و یا دارای پوستی خشک و ضخیم هستید احتمالاً دارای مشکل پوستی به نام رزاشیا هستید.

علت ایجاد التهاب پوست

التهاب پوست (رزاشیا) بر روی خانم‌ها بیشتر تاثیر می‌گذارد تا آقایان، و بیشتر در سنین بین ۳۰ الی ۵۰ سالگی رخ می‌دهد، گرچه که ممکن است علائم آن از ۲۰ سالگی به تدریج نمایان شود. رزاشیا عمدتاً بر روی بینی، گونه‌ها، پیشانی، چانه، گردن و سینه مشاهده می‌شود و اغلب با آکنه، اگزما و دیگر آلرژی‌های پوستی اشتباه گرفته می‌شود. اگر آن را درمان نکنید علائمش شدیدتر می‌شود پس توصیه می‌کنیم که سریعاً برای درمان آن اقدام نمایید. متاسفانه در حال حاضر هیچ دارویی برای آن وجود ندارد اما راه‌هایی برای درمان وجود دارند. درمان‌های رزاشیا در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند که باعث شده تا مبتلایان پوستی شفاف‌تر، نرم‌تر و بدون استرس داشته باشند.

نشانه‌ها و علائم التهاب پوست

علائم رزاشیا، التهاب، سرخی، سخت شدن پوست، لک، داشتن حس خارش یا سوزش و دیده شدن رگ‌های خونی قرمز در زیر پوست هستند. علائم شدید آن می‌تواند شامل قرمزی و خشکی چشم و ضخیم شدن پوست مخصوصاً در اطراف بینی باشد. برخی افراد بدتر شدن علائم و رخ دادن مکرر آن‌ها در طول زمان را گزارش کرده‌اند.
رزاشیا بر روی خانم‌ها بیشتر تاثیر می‌گذارد تا آقایان، و بیشتر در سنین بین 30 الی 50 سالگی رخ می‌دهد، گرچه که ممکن است علائم آن از 20 سالگی به تدریج نمایان شود. رزاشیا عمدتاً بر روی بینی، گونه‌ها، پیشانی، چانه، گردن و سینه مشاهده می‌شود و اغلب با آکنه، اگزما و دیگر آلرژی‌های پوستی اشتباه گرفته می‌شود. اگر آن را درمان نکنید علائمش شدیدتر می‌شود پس توصیه می‌کنیم که سریعاً برای درمان آن اقدام نمایید. متاسفانه در حال حاضر هیچ دارویی برای آن وجود ندارد اما راه‌هایی برای درمان وجود دارند. درمان‌های رزاشیا در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند که باعث شده تا مبتلایان پوستی شفاف‌تر، نرم‌تر و بدون استرس داشته باشند.

درمان طبیعی التهاب صورت

حتماً باید پوست خود را در برابر نور آفتاب محافظت کنید، استفاده روزانه از SPF می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB که باعث بدتر شدن پیگمانتاسیون می‌شوند محافظت کند.
داشتن یک شیوه زندگی سالم و استفاده از محصولات مراقبت از پوست به صورت روزمره می‌تواند به شفاف‌سازی پوست و داشتن رنگ پوستی یکسان کمک کند. محصولاتی که حاوی سولفورافان هستند می‌توانند به روشن‌تر شدن هیپرپیگمانتاسیون کمک کنند. همچنین می‌توانید از لایه‌برداری استفاده کنید که حاوی اسید گلیکولیک باشد، عنصری فعال که سلول‌های مرده پوست را از بین برده و لک‌های تیره را روشن می‌کند.

درمان التهاب پوست

شدیداً توصیه می‌کنیم که برای دستیابی به بهترین نتایج حتماً در جلسات مشاوره ما شرکت کنید. پزشک متخصص در جلسه مشاوره راجع به مباحث ذیل صحبت خواهد کرد:

محصولات بالینی

تیم تحقیق و توسعه ما از محصولاتی که دارای فرمول‌بندی‌های ثبت شده و انحصاری هستند برای درمان التهاب پوست استفاده می‌کند. ما همچنین از محصولات دیگر موجود در بازار برای تسکین پوست شما استفاده می‌کنیم.

لایه‌بردارهای پوست

گرچه لایه‌بردارهای اسید گلیکولیک برای همه افرادی که مبتلا به التهاب پوست هستند مناسب نیست اما می‌توان برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست که موجب تشدید التهاب می‌شوند در برخی افراد از آن استفاده کرد. پزشک متخصص شما در جلسه مشاوره توضیحات بیشتری را درباره این موضوع ارائه خواهد داد.

درمان با لیزر

می‌توان از لیزر برای جمع کردن رگ‌های خونی قابل مشاهده در مبتلایان استفاده کرد. در این روش از پرتو‌های کوچک انرژی که فقط رگ‌های خونی را مورد هدف قرار می‌دهند استفاده می‌شود، به طوریکه نواحی اطراف به هیچ عنوان تحت تاثیر پرتوها قرار نمی‌گیرند. ممکن است پس از انجام این درمان کمی کبودی یا ورم را تجربه کنید اما این علائم پس از 72 ساعت فروکش می‌کنند. بیمارانی که به ما مراجعه کرده‌اند پس از یک تا سه جلسه درمان شاهد کاهش 75 درصدی التهاب پوست خود بوده‌اند، این نتایج پایدار هستند.

دیگر مشکلات زیبایی

علل ، علائم بروز انواع آکنه و درمان آن