جستجو کن ...

نازکی لب‌ ها - روش های درمان - کلینیک رخ آرا

نازکی لب‌ ها

تیم متخصص کلینیک پوست و موی رخ آرا برای شما مقاله‌ای کامل در مورد علل و علائم نازکی لب‌ ها، همچنین انواع روش‌های درمان آن؛ فراهم کرده است.
شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نتایج دقیق‌تر با متخصصین و پزشکان مجموعه پوست و موی رخ آرا مشورت کنید.

تهران، بلوار کاوه ، بالاتر از دولت ، نبش بهار جنوبی ، پلاک۲ ، واحد۱۸ ۲۶۶۰۲۹۰۰ ۲۶۶۰۱۹۰۰

روش‌های مختلفی برای برجسته کردن لب‌ ها وجود دارد: جراحی و غیر جراحی. هم درمان‌های طبیعی خانگی و هم درمان‌های پزشکی لب می‌توانند به داشتن لب‌ هایی برجسته کمک کنند. ممکن است برخی افراد به طور طبیعی دارای لب‌ هایی نازک باشند، همچنین ممکن است سالخوردگی یا کشیدن سیگار موجب این امر شده باشد. با بالاتر رفتن سن کلاژن درون لب‌ ها از بین رفته و عضلات نیز فرسوده می‌شوند و این باعث می‌شود تا لب‌ ها نازک‌تر به نظر برسند. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در اطراف لب‌ ها نیز شود.

علل ابتلا به نازکی لب ها

عوامل بسیاری می‌تواند موجب کاهش حجم لب‌ها شود، گرچه که موارد ذیل متداول‌ترین آن‌هاست:

• سالخوردگی
  • قرار گرفتن در معرض اشعه UV
  • کم آبی
  • عادت خوردن و گزیدن لب‌ها
  • ژنتیک

نشانه‌ها و علائم نازکی لب ها

ممکن است زمانی متوجه شوید که لب‌هایتان به تدریج در حال نازک شدن هستند و دارند ظاهر برجسته خود را از دست می‌دهند.

چگونه می‌توانیم از نازک شدن لب ها جلوگیری کنم؟

مرطوب کردن لب‌ها با استفاده از کرم دور لب، این کرم‌ها اغلب دارای ترکیبات ضد چروک هستند که موجب فربه شدن و هیدراته شدن پوست می‌شوند.

• استفاده از رژلب‌هایی که حاوی SPF (عامل محافظت در برابر آفتاب) هستند.
  • یک بار در هفته لب‌های خود را تمیز کنید. پس از آن از کرم‌های ویتامینه برای سالم نگاه داشتن لب‌های خود استفاده کنید.

درمان طبیعی برای نازکی لب

اسکراب دارچین

دارچین موجب برجسته‌تر شدن لب‌ها شده و فرآیند مالش صورت موجب بهبود جریان خون می‌شود. یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را با یک قاشق غذا‌خوری روغن زیتون و شکر در یک ظرف مخلوط کنید. سپس آن را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی لب‌های خود بگذارید و لب‌ها را به آرامی با انگشت ماساژ دهید، سپس آن را بشویید.

عسل

عسل یک درمان خانگی عالی برای غنی‌سازی لب‌ها به صورت طبیعی است و این به دلیل مواد مغذی سالم آن مانند ویتامین B و منیزیم است. حداقل دو بار در روز عسل طبیعی را برای مدت ۱۰ دقیقه بر روی لب‌های خود بگذارید. سپس آن را با آب گرم شسته و یک پماد موضعی (بالم لب) بر روی لب‌های خود بمالید. همچنین می‌توانید عسل را هنگام خواب بر روی لب‌های خود بگذارید.

روغن گل میخک

روغن گل میخک برای برجسته‌تر شدن لب‌ها سودمند بوده و به طبیعی جلوه کردن ظاهر لب‌ها نیز کمک می‌کند. این روغن را با کمی روغن گیاهی مخلوط کرده و به لب‌های خود بمالید. می‌توانید از برس لب برای مالیدن این محلول استفاده نمایید. بگذارید این محلول چند دقیقه بر روی لب‌ها بماند، زمانی که احساس کردید لب روغن را جذب کرده، آن را با آب بشویید.

درمان نازکی لب

گرچه که درمان‌های گوناگونی برای نازکی لب‌ها وجود دارد اما توصیه می‌شود که در این زمینه حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

فیلرهای پوستی

این درمان با اینکه نتایجی فوری را در بر دارد (لب‌ها ۴۸ ساعت پس از درمان شروع به توسعه و بهبود می‌کنند) اما تا ۱۲ ماه نیز ماندگاری دارد. در این درمان یک محلول بالینی تایید شده توسط یک سوزن ریز در زیر پوست تزریق می‌شود و موجب برجستگی و پُر شدن لب‌ها می‌گردد. محلولی به نام Juvéderm وجود دارد که حاوی اسید هیالورونیک است. این محلول جایگزینی برای ماده طبیعی پوست می‌باشد که بافت‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

۱-چگونه می‌توان با آرایش لب‌ها را برجسته‌تر نشان داد؟

• از خط لبی استفاده کنید که رنگ آن تیره‌تر از رنگ رژ لب‌تان باشد. کشیدن خط لب تیره‌تر در محدوده بیرونی لب موجب برجسته‌تر نشان دادن لب‌ها می‌شود.
  • دو رژ لب را با یکدیگر ترکیب کنید. زمانی که رژ با نزدیک شدن به مرکز لب‌ها روشن‌تر شود موجب می‌شود تا لب‌ها برجسته‌تر نشان داده شوند.

۲- آیا دمای سرد می‌تواند به لب‌ها آسیب بزند؟
درست مانند تاثیراتی که دمای گرم می‌تواند بر روی لب‌ها بگذارد، دمای سرد نیز می‌تواند موجب خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها شود. سعی کنید لب‌های خود را نخورید زیرا این کار باعث خشک‌تر شدن لب‌ها می‌شود.

دیگر مشکلات زیبایی

چروک میان بینی و لب

علل، علائم بروز چروک میان بینی و لب و درمان آن

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS