جستجو کن ...

واریس - روش های درمان - کلینیک رخ آرا

واریس

تیم متخصص کلینیک پوست و موی رخ آرا برای شما مقاله‌ای کامل در مورد علل و علائم به وجود آمدن واریس، همچنین انواع روش‌های درمان آن؛ فراهم کرده است.
شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نتایج دقیق‌تر با متخصصین و پزشکان مجموعه پوست و موی رخ آرا مشورت کنید.

تهران، بلوار کاوه ، بالاتر از دولت ، نبش بهار جنوبی ، پلاک۲ ، واحد۱۸ ۲۶۶۰۲۹۰۰ ۲۶۶۰۱۹۰۰

واریس، رگ‌های خونی است که متورم و بزرگ شده و در یکدیگر پیچیده‌اند. ظاهر آن‌ها مانند توده‌ها یا گره‌هایی آبی و بنفش است که بر روی سطح پوست و اغلب بر روی پاها نمایان می‌شوند.

علت ابتلا به واریس

علت واریس وجود دریچه‌های معیوب در رگ‌هاست که مانع گردش خون مناسب در رگ‌های می‌شوند که این امر موجب می‌شود تا رگ حالت طبیعی خود را از دست داده و بزرگ شود.
عواملی وجود دارند که می‌توانند احتمال ابتلا به واریس را افزایش دهند:

• ژنتیک: داشتن فامیل نزدیکی که مبتلا به واریس باشد
  • احتمال ابتلا در خانم‌ها بیشتر است
  • سن: هر چه سن بالاتر می‌رود رگ‌ها قابلیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست می‌دهند
  • اضافه وزن
  • ایستادن یا نشستن برای مدت طولانی در هر روز

انواع مدل‌های واریس

سه نوع عمده واریس وجود دارد. پیشنهاد کلینیک پوست و موی رخ آرا برای شما این است که با رزرو یک مشاوره رایگان با متخصصین و پزشکان این مجموعه همراه شوید تا بهترین راهکار برای از بین بردن واریس که در حال تجربه آن هستید را دریافت کنید و به کار ببرید.

واریس شاخه‌ای

این نوع واریس به سطح پوست نزدیک است و دارای ظاهری گره‌دار و ضخیم است.

واریس مشبک

رگ‌های قابل مشاهده بنفش و قرمز تیره که ممکن است در گروه‌های نزدیک به یکدیگر یک شبکه ایجاد کرده باشند.

واریس تلانژکتازی (گشادشدگی مویرگ‌ها)

این مویرگ‌های کوچک و قابل مشاهده با عنوان رگ‌های عنکبوتی شناخته می‌شوند.

چگونه می‌توانیم از به وجود آمدن واریس جلوگیری کنم؟

کلینیک پوست و موی رخ آرا در اینجا به معرفی برخی نکات که می‌توانید با آنها به طور موثر واریس خود را درمان کنید می‌پردازد.

جهت کاهش احتمال ابتلا به واریس یا از بین بردن علائم آن موارد زیر را امتحان کنید:

• وزن خود را متعادل کنید
  • از ایستادن یا نشستن طولانی مدت اجتناب کنید. هر ۳۰ دقیقه یکبار وضعیت خود را تغییر داده و حرکت داشته باشید.
  • برای بهبود گردش خون به طور منظم ورزش کنید

درمان طبیعی واریس

روغن سرو
اعتقاد بر این است که روغن سرو بر بهبود گردش خون تاثیر می‌گذارد در نتیجه ممکن است علائم واریس را نیز کاهش دهد. سعی کنید برای چند هفته دو بار در روز پنج قطره از آن را بر روی محل عارضه ریخته و ماساژ دهید.

رژیم غذایی
اگر در تغذیه خود از میزان بالایی کافئین، شکر و الکل استفاده می‌کنید این کار باعث بالا رفتن وزن، مشکلات گردش خون و تشدید علائم و گسترش واریس می‌شود. پیروی از رژیم غذایی که حاوی فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و دیورتیک های طبیعی است می‌تواند از گسترش واریس جلوگیری کرده و علائم آن را کاهش دهد.

مکمل‌های گیاهی
اعتقاد بر این است که عصاره زغال اخته و شاه بلوط برای گردش خون و حفظ آب بدن سودمند هستند، بنابراین ممکن است به کاهش ناراحتی‌های ناشی از واریس کمک کنند.

درمان واریس

می‌توان واریس را درمان کرد و یا رگ‌های واریسی را از بین برد. ابتدا باید به یک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت شما را مورد بررسی قرار داده و برنامه درمانی مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.
تیم کلینیک پوست و موی رخ آرا به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین درمان را در اختیار داشته باشید.

سوزاندن ریشه توسط حرارت

در این روش از انرژی حرارتی برای سوزاندن رگ‌هایی استفاده می‌شود که رگ‌های واریسی را تغذیه می‌کنند. این درمان با بیهوشی موضعی انجام شده و کم‌تر از یک ساعت به طول می‌انجامد.

اسکلروتراپی

در این روش یک فوم مخصوص به رگ تزریق می‌شود که منجر به بسته شدن آن گشته و از جریان پیدا کردن خون در رگ‌های واریسی جلوگیری می‌کند. ممکن است نیاز باشد پس از این درمان جوراب واریس بپوشید تا از بازگشت جریان خون به رگ بزرگ شده جلوگیری کنید.

بستن رگ

در این روش از جراحی برای از بین بردن رگ‌های واریسی استفاده می‌شود و معمولاً تحت بیهوشی عمومی در بیمارستان انجام می‌پذیرد. ممکن است یک شب در بیمارستان بستری شوید و نیاز باشد تا یک هفته پس از جراحی جوراب واریس بپوشید.

۱-آیا واریس دردناک است؟
واریس می‌تواند گاهی اوقات دردناک باشد. برخی از مبتلایان از درد، گرفتگی و تیر کشیدن شکایت دارند. همچنین برخی افراد از خشکی و خارش پوست، نازکی پوست در محل ابتلا و ورم پا و قوزک پا رنج می‌برند.

۲- آیا واریس خطرناک است؟
واریس به ندرت در ارتباط با یک بیماری جدی است بنابراین می‌توان زمانی اقدام به درمان آن کرد که دچار درد هستید و یا به دلایل زیبایی می‌خواهید آن را درمان کنید.

۳- آیا واریس عامل خطری برای ترومبوز ورید عمقی (DVT) است؟
ترومبوز ورید عمقی (DVT) مستقیماً با واریس در ارتباط نیست. گرچه که آسیب‌دیدگی رگ‌های خونی می‌تواند خطر توسعه DVT را افزایش دهد و واریس شدید نیز در برخی موارد می‌تواند موجب آسیب زدن به رگ‌های خونی شود. اگر در مورد واریس خود نگران هستید و فکر می‌کنید که در معرض خطر ابتلا به DVT قرار دارید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

دیگر مشکلات زیبایی

چروک میان بینی و لب

علل، علائم بروز چروک میان بینی و لب و درمان آن

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS