لیفت بازو یا براکیوپلاستی، برای سفت شدن پوست شل بازو  و از بین بردن چربی که اغلب باعث ایجاد به اصطلاح"بال خفاش" در زیر بازو می شود انجام می شود.

براکیوپلاستی، که معمولاً لیفت بازو نامیده می شود، یک روش جراحی برای تغییر شکل و ارائه کانتور بهبود یافته به بازوها و ناحیه اتصال دیواره قفسه سینه است که انواع مختلفی دارد.

• لیفت بازو با جراحی
  • لیفت بازو بدون جراحی

آیا لیفت بازو دردناک است؟

در طی بهبودی بازو، داشتن برخی از ناراحتی ها معمول است. ممکن است احساس درد، تورم و کبودی وجود داشته باشد. این باید بعد از چند روز اول کاهش یابد. برای روش لیفت بازو برای 1 تا 2 هفته زمان بهبودی نیاز است.

لیپوساکشن بازو چیست؟

به دلیل برش حاصل از بهبود منحنی که پنهان است و در ناحیه زیر بغل قرار دارد ابتدا با استفاده از لیپوساکشن، بازو نازک شده و سپس پوست اضافی برداشته می شود و پوست به سمت زیر بغل کشیده می شود.

عوامل زیادی از جمله بالا رفتن سن، ژنتیک و کاهش وزن می تواند پوست بازوهای شما را تغییر دهد و افتاده و شل شوند.

در حالی که ورزش می تواند تون عضلانی در قسمت فوقانی بازو را تقویت کند و بهبود بخشد، اما نمی تواند پوست اضافی را که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده رفع کند.

خطرات لیفت بازو

• ماندگاری جای زخم
  • عدم تقارن به شکل بازوها
  • کم شدن حس لامسه پوست
  • مشکلات بخیه
  • مانند هر نوع عمل جراحی بزرگ، لیفت بازو خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامطلوب به بیهوشی را دارد.

افراد نامناسب برای لیفت بازو

• داشتن اضافه وزن زیاد
  • تغییرات مکرر در وزن
  • داشتن یک بیماری زمینه ای که در بهبود زخم اختلال ایجاد کند
  • افراد سیگاری

کاندیداهای مناسب برای لیفت بازو

• بیماران سالم و غیر سیگاری با پوستی شل جدا شده در قسمت داخلی و پشت بازوها
  • بیمارانی که مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده اند

مراقبت های قبل از عمل

• از مصرف برخی داروها خودداری کنید. به احتمال زیاد باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که باعث افزایش خونریزی می شود خودداری کنید.
  • فردی را برای مراقبت بعد از عمل تعیین کنید.

مراقبت ها پس از لیفت بازو

• به مدت سه تا چهار هفته از بلند کردن بازوها روی سطح شانه خودداری کنید.
  • با بازوهایی که ممکن است برشها را به مدت چهار تا هشت هفته بعد از جراحی کشش داد، از انجام فعالیت های بدنی و ورزشی خودداری کنید.
  • در صورت لزوم از داروهای ضد درد استفاده کنید و برای جلوگیری از عفونت زخم، از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی استفاده کنید.

در صورت داشتن علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

• درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم
  • قرمزی پوست و تب

ولی با همه این اوصاف با لیفت بازو می توانید ظاهری آراسته و اعتماد نفس بیشتری داشته باشید.

روش لیفت بازو

روش های مختلفی برای انجام لیفت بازو وجود دارد، اما رایج ترین آنها شامل برش هایی در داخل یا پشت بازوها است. گزینه های دیگر شامل برش زیر بغل یا برشی است که از بالای آرنج تا زیر بغل گسترش می یابد.

بسته به روش جراحی که پزشک انتخاب می کند، بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می شود.

خطرات بیهوشی عمومی

بیهوشی عمومی نیز خطرات خاص خود را نیز به همراه دارد، از جمله:

• گیجی
  • ذات الریه
  • حمله قلبی
  • سکته
  • مرگ در موارد نادر

لیفت بازو با لیزر

روشهای لیفت با لیزر شامل یک فرایند دو مرحله ای است که به نفوذ عمیق گرم شدن برای القای لیپولیز لیزر کمک کند. به طوری که با حالتی صاف، لایه های اپیدرمی پوست بازوها و ناحیه زیر بغل را به طور غیرطبیعی بازسازی می کند.

روشهای لیفتینگ بازو توسط اکثر بیماران به خوبی تحمل می شود. در طول درمان، بیماران می توانند گرم شدن ناحیه درمان و قرمزی را تجربه کنند که باید پس از درمان به سرعت از بین برود. روشهای لیفتینگ بازو غیر تهاجمی هستند و به هیچ گونه آسیب، بیهوشی یا مراقبت بعد از عمل احتیاج ندارند. درمان سریع و آسان است و بیماران می توانند بلافاصله پس از لیزر لیفتینگ بازو، فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرند.

هزینه عمل جراحی بازو

هزینه عمل جراحی بازو به عوامل زیر بستگی دارد:

• نوع جراحی لیفت بازو
  • نوع بیمه
  • بیمارستان مورد نظر
  • شهر مورد نظر برای جراحی
  • نوع داروی بیهوشی
  • هزینه شخصی جراح که به مهارت و تجربه او بستگی دارد
  • هزینه بیهوشی

با همه این اوصاف امسال هزینه لیفت بازو با توجه به شرایط اقتصادی کشور 30 در صد افزایش یافته است. برای اطلاع دقیق از هزینه عمل باید با پزشک مربوطه مراجعه کنید.

لیفت بازو بدون جراحی

در این روش جراح از یک روش غیر تهاجمی اقدام به حذف چربی ها و پوست های شل بازوها می کند . این روش به دلیل سرعت بهبودی بالا و عوارض کمتر طرفداران زیادی را پیدا کرده است. این روش بیشتر برای زنانی که تازه زایمان کرده اند و افرادی که حین عمل پوستشان اذیت می شود کاربرد بیشتری دارد.

هزینه لیفت بازو با لیزر

هزینه لیفت بازو با لیزر نیز مانند جراحی لیفت بازو به عواملی مانند تجربه و مهارت جراح و هزینه های جانبی دیگری که قبل و بعد از لیزر نیاز است بستگی دارد. ولی با توجه به افزایش تعرفه ها در سال جدید این هزینه از هشت میلیون شروع می شود و هزینه دقیق را پزشک مربوطه تعیین می کند.